Assistentiewoning zoekt bewoner

Ntriga zorgde voor een nieuwe website en bijhorende advertentiecampagne

Leads, leads en
nog eens leads!

Orpea is een van oorsprong Franse zorgspecialist die zich toespitst op luxueuzere voorzieningen voor mensen op leeftijd, gaande van woonzorgcentra en assistentiewoningen tot gespecialiseerde revalidatiecentra. De groep kende de afgelopen jaren een enorme groei en beheert ondertussen meer dan 1.100 centra in 23 landen, goed voor meer dan 100.000 bedden!

De pandemie drukte ons nog maar eens met de neus op de feiten: onze gezondheid, zeker op oudere leeftijd, is kostbaar. Om een aantal vrijstaande assistentiewoningen in hun residentie in De Haan in te vullen, zocht Orpea België contact op met Ntriga.

ZILVERDUIN

De traditionele manier van werken - die veel face to face contact inhield - moest namelijk over boord en plaats maken voor een digitale aanpak. “Maar is digitaal wel geschikt voor deze oudere doelgroep?” Het antwoord bleek een volmondige “ja!”

Een aangepaste website!

Speciaal voor deze campagne werd gekozen voor een splinternieuwe website, opgezet in ons custom CMS. Eentje die de specifieke residentie in De Haan de aandacht geeft die het verdient. Dat resulteerde in een eigentijdse webstek die zilte zeelucht ademt en bezoekers van a tot z uitlegt wat ze mogen verwachten van hun verblijf aan de Belgische kust.

Deze website bundelt alle nodige informatie en is erop gericht bezoekers richting de brochure en contactopnames te leiden. Zo kunnen geïnteresseerden een rondleiding vastleggen van zodra de pandemie dit weer toeliet.

Bijpassende advertentiecampagnes

Het is natuurlijk niet vanzelfsprekend om op korte termijn de nodige visibiliteit te geven aan een spiksplinternieuwe website. Daarom kozen we voor een uitgebreide advertentiecampagne, verspreid over Google en Facebook. De verschillende doelgroepen werden afgelijnd en vervolgens getarget met een aangepaste boodschap.

Op Facebook voegden we daar een laagje content marketing aan toe. De nieuw opgezette Facebookpagina werd dan ook voorzien van de nodige posts die geïnteresseerden moesten inspireren. We plaatsen updates over de regio, de residentie en assistentiewoningen in het algemeen.

Het doel? Leads (lees: verhuren)

Dit alles had natuurlijk één overduidelijk doel: de assistentiewoningen moesten zo snel mogelijk aan de man gebracht worden. Daarvoor zijn in eerste instantie leads nodig. Geïnteresseerden in contact brengen met het team in De Haan. Dat was de basis om het huurproces in gang te kunnen zetten.

De resultaten

De campagne liep vier maanden en leverde al snel een positieve respons op. Er was wat twijfel hoe we de oudere doelgroep konden activeren via een digitale campagne, maar dat bleek geen probleem. We leidden meer dan 10.000 mensen naar de website. 96,6% van hen kwam er terecht via onze communicatie-acties. Die bezoekers waren aantoonbaar geïnteresseerd: mensen namen 5 keer vaker contact op dan normaal.

1 meer dan 10.000 kwalitatieve website bezoekers (waarvan 96,6% via onze campagnes)

2vijf keer meer contactopnames per week dan voor de campagne

3meer dan 700 gedownloade brochures

4evenveel appartementen verhuurd via de campagne (4 maand) als in het hele jaar 2020

De campagnes leverden uiteindelijk evenveel verhuren op als het hele jaar 2020 samen!

“Persoonlijk vind ik de samenwerking met Ntriga echt een meerwaarde. Ze weten duidelijk waarover ze spreken, zijn sterk in marktanalyses en ook de rapporten naar surfgedrag leren ons veel over potentiële kandidaten.”

Sandra, woonassistente Zilverduin