In de kijker

In de kijker

Een goede kick-off meeting: de start van een succesvol totaalproject

Bij de start van een nieuw project merken we altijd wat gezonde nervositeit. Onze collega’s en klanten kunnen dan namelijk niet wachten om erin te vliegen. Maar hoe pakken we zo’n opstart aan? Om iedereen een duidelijk beeld te geven, nemen we jullie even mee door deze interessante periode. We gaan terug naar de zomer van 2023, wanneer we bij onder meer Depoortere, Loyd, Strategica en Engico een kick-off meeting hadden.

Een goede kick-off meeting: de start van een succesvol totaalproject

Bij de start van een nieuw project merken we altijd wat gezonde nervositeit. Onze collega’s en klanten kunnen dan namelijk niet wachten om erin te vliegen. Maar hoe pakken we zo’n opstart aan? Om iedereen een duidelijk beeld te geven, nemen we jullie even mee door deze interessante periode. We gaan terug naar de zomer van 2023, wanneer we bij onder meer Depoortere, Loyd, Strategica en Engico een kick-off meeting hadden.
Lees meer

Heb jij jouw marketing planning voor 2024 klaar?

Succes komt niet vanzelf, je moet het goed plannen Een nieuw jaar, nieuwe goede voornemens. Plannen en intenties krijgen nu massaal vorm. Heb jij jouw marketingplanning voor 2024 al opgesteld? Nee? Niet zeker waarom je dat zou doen? Wij leggen je graag uit waarom je hier maar beter eens bij stilstaat. Hoe je eraan begint? We zetten je op weg met onze gratis template. 
Lees meer

Bescherm je webstek met security updates

Iedereen weet dat je beveiliging op orde moet zijn. Maar wat precies de risico’s zijn en hoe je problemen voorkomt, is een lastiger verhaal. In dit artikel leggen we uit waarom je aan de slag moet met de beveiliging van je website, portaal of webshop en hoe je dat aanpakt.
Lees meer

denk tijdig aan je gepersonaliseerde eindejaarsgeschenken

De laatste rechte lijn richting de feestdagen is ingezet. “Wat, nu al?! We zijn net oktober …”, horen we je denken. En toch: je begint maar beter op tijd te denken aan eindejaars- of nieuwjaarsgeschenken voor je zakenrelaties en/of medewerkers. Maar weet ook dat een geschenk niet hoeft beperkt te zijn tot de eindejaarsperiode!
Lees meer

Hoe PIM jouw werkplek transformeert

Deze week, op 4 oktober, staat in teken van Improve your office day. Een uit Amerika overgewaaide dag waarbij men stilstaat bij het optimaliseren van je werkplek. Daarbij denk je snel aan ergonomische stoelen en een opgeruimd bureau. Maar wat met je digitale werkplek? Het klinkt vanzelfsprekend - het is toch al 2023?! - maar veel bedrijven moeten dringend werk maken van een grondige digitalisering. 
Lees meer

het belang van goede fotografie: pak je publiek met de lens

Je doelpubliek bereiken, overtuigen en vasthouden? Dat doe je met visueel sterke marketinginspanningen. Fotografie is dan ook onlosmakelijk verbonden met een geslaagde marketingcampagne. 
Lees meer

Het belang van typografie

Eerder hadden we het al over de branding en rebranding waar je meer kon lezen over een merkidentiteit en wat daarbij komt kijken. Maar een even belangrijk element in je huisstijl is typografie. Het visueel vormgeven van tekst, en neen dit is niet enkel voor je logo, maar ook voor het gebruik op je website en in je drukwerk.
Lees meer

Iris en Tinka over hun stage bij Ntriga

Wie ons volgt op sociale media, zag ze al passeren; twee nieuwe stagiaires. Iris vervoegde ons creatieve team, terwijl Tinka onze marketingploeg komt versterken.  Na een maandje stage is het tijd voor een eerste round-up. Wat zijn hun ervaringen tot nu toe? 
Lees meer

Tips om aan de slag te gaan met Google Analytics 4

Google Analytics zoals we het kennen stopt ermee op 1 juli 2023 en wordt vervangen door Google Analytics 4. In onze eerdere blog lees je wat de belangrijkste verschillen zijn tussen Universal Analytics en Google Analytics 4. In deze blog geven we tips mee om direct aan de slag te gaan met Google Analytics 4.
Lees meer

Achter de schermen bij de videocampagne voor stad Torhout

Heb je je altijd al afgevraagd hoe een videocampagne wordt opgezet? “Achter de schermen bij Ntriga” geeft je een kijkje in enkele van onze projecten. Dit keer lees je hoe we de campagnes voor de stad Torhout hebben opgezet.
Lees meer

Verlies geen data en maak een export van je GA3-data

We willen geen paniek zaaien, maar 30 juni '23 wordt de laatste dag van Google Analytics zoals we het kennen. Google stopt dan met de ondersteuning ervan en werkt enkel nog met de nieuwe versie: Google Analytics 4 (GA4). Begin nu met het exporteren van je data om niets te verliezen.
Lees meer

Waarom je direct aan de slag moet met Google Analytics 4

Recent heeft Google de grootste update sinds jaren uitgerold: Google Analytics 4. In dit artikel leggen we uit wat dit precies is en waarom je hier direct mee aan de slag moet gaan.
Lees meer

Emotionele branding

Emotie in branding is een manier om in te spelen op de verwachtingen van klanten door gebruik te maken van hun behoeften. Door in te spelen op ego of emoties - zoals geluk, trots, angst, veiligheid of zelfs boosheid - vergroten merken de waarde voor klanten en bouwen ze een goede reputatie op.
Lees meer

Meet our team of experts!

We zijn trots op ons team en laten dat ook vaak blijken. We zijn een groep gepassioneerde mensen en samen werken we aan jullie slimme dataoplossingen en merkcommunicatie. We bezitten elk onze een eigen field of expertise, maar wie is nu precies wie? En wat zijn die expertises? Dat lees je in deze blogpost.
Lees meer

UX Design, essentieel voor het succes van je website, webshop of klantenportaal

Wanneer je een digitaal (online) platform lanceert, is niet enkel het visuele en esthetische belangrijk, maar ook de gebruiksvriendelijkheid voor je (toekomstige) bezoekers. En dat is waar het bij User Experience Design (UXD) om draait.
Lees meer

Controleer op privacygevoelige data in Google Analytics

Met ons handige dashboard ontdek jij snel of je geen privacygevoelige data (PII) verwerkt in Google Analytics zodat je dit kan oplossen en voldoen aan de GDPR.
Lees meer

11 tips voor een succesvolle Facebook Bedrijfspagina

Zowat elke zichzelf respecterende organisatie of bedrijf is te vinden op Facebook. Logisch, aangezien Facebook (en moederbedrijf Meta, waaronder ook Whatsapp en Instagram vallen) zowat elke Vlaming weet te bereiken. Maar hoe zet je een bedrijfspagina succesvol op?
Lees meer

Dit is werken bij Ntriga

Bij Ntriga werken ervaren specialisten elke dag weer aan digitale oplossingen die je onderneming verder helpen. Maar hoe is het nu precies om te werken bij Ntriga? We laten graag ons team zélf aan het woord.
Lees meer

"Gemiddelde positie" verwijderd uit Google Ads: Wat nu?

De gemiddelde positie bestaat niet langer meer in Google Ads. Is dit een ramp of toch niet? Lees hier welke statistieken je nu kunt gaan gebruiken.
Lees meer

De ins & outs van digitaal rekruteren

Vlaamse KMO's zijn actief in de meest uiteenlopende sectoren, maar toch hebben ze allemaal één gemeenschappelijke deler: ze zijn naarstig op zoek naar nieuwe werkkrachten. Die zoektocht is voor velen een echte calvarietocht. Digitale marketing kan je hier echter mee helpen. 
Lees meer

20 podcast luistertips: welke podcasts zijn de moeite?

Op zoek naar een leuke podcast die de moeite waard is? Podcasts zijn ideaal voor wie wat wil bij leren, inspiratie wil opdoen, ter vermaak of gewoon voor wie wat afleiding zoekt. Wij hebben een aantal luistertips in de vorm van podcasts verzameld die beslist de moeite waard zijn!
Lees meer

Zo beleefde Martijn zijn stage

Dag iedereen aan de andere kant van het scherm! Sommigen onder jullie kennen me alvast, maar voor zij die me nog niet kennen: ik ben Martijn, 23 jaar en afkomstig uit Ardooie. Vijf maanden geleden ben ik hier van start gegaan als stagiair. Na een leuke en uiteraard leerrijke stageperiode mocht ik verder aan de slag als jobstudent. Mijn ervaring bij Ntriga? Dat lees je hier!
Lees meer

Het verschil tussen PIM en DAM

Er zijn diverse manieren om data te beheren. In deze blog leggen wat uit wat de verschillen zijn tussen een PIM- en een DAM-systeem. En wanneer je voor de ene kiest of voor de ander.
Lees meer

Zet jouw vacatures in Google For Jobs

Google is al een hele tijd veel meer dan een pure zoekmachine. Na uitbreidingen op vlak van onder andere shopping, navigatie, vertalingen, muziek of boeken kwam daar onlangs Google For Jobs bij. Dit nieuwe platform is ideaal voor het onder de aandacht brengen van je vacatures.
Lees meer

De digitale trends voor 2023

2022 zit erop. Tijd om vooruit te kijken! Wat heeft 2023 voor ons in petto? Wij zetten de digitale trends op een rij op het gebied van marketing, branding, technisch en privacy waarvan wij denken dat ze belangrijk(er) worden in 2023 en waar je zeker op moet gaan letten.
Lees meer

Sociale media schrappen duizenden advertentiemogelijkheden onder juridische druk

Voor wie het nieuws rond sociale media wat volgt, zal dit bekend in de oren klinken. Afgelopen weken zijn er heel wat aanpassingen doorgevoerd aan de advertentie-opties in vooral Facebook (en Instagram) en LinkedIn. De schuldige? Anti-discriminatie-, anti-spam- en Europese privacywetgeving (GDPR) laten hun tanden zien.
Lees meer

Meet Martijn, onze stagiair sales- en accountmanagement

De komende weken leert Martijn als stagiair de kneepjes van het vak in ons sales- en account managementteam. In deze blog lees je zijn eerste ervaringen.
Lees meer

Clubhouse: is het interessant voor ondernemers?

Clubhouse is een nieuw sociaal netwerk waarin je live met gesprekken meeluistert. Ontdek hier hoe het werkt en welke kansen er voor jou als ondernemer zijn.
Lees meer

#creativeculture: vrijheid aan de designer!

In de reeks #creativeculture wil Ntriga een inzicht geven in een creatief agency. We breken een lans voor de vrije rol van grafisch design in je communicatieplan.
Lees meer

Alles over de Google Helpful Content Update

Je kent ’t wel: je googelt iets, klikt op een pagina die er veelbelovend uitziet, maar hebt al snel door dat je gewoon op een website gelokt bent waar je helemaal niet vindt wat je zocht… Google is dit beu (en wij ook)! Om dit op te lossen is de “helpful content update” uitgebracht.
Lees meer

Boek winst door een digitale transformatie

Wij begeleiden bedrijven bij hun digitale transformatie met slimme technische oplossingen en een sterk communicatieplan. Hier lees je hoe wij dat aanpakken.
Lees meer

Chrome gaat mixed content blokkeren

Binnenkort gaat Chrome beginnen met het blokkeren van mixed content. In deze blog lees je wat dit is en hoe je je hierop kunt voorbereiden.
Lees meer

De Rode Duivels, een marketingmachine?

De Rode Duivels kenden een Gouden Generatie, die jarenlang de wereldranking aanvoerde. Een aantal decennia terug was het ondenkbaar, maar vandaag zijn de Duivels een sexy brand. Maar hoe gaat dat in z'n werk?
Lees meer

Direct mailing makkelijk gemaakt met deze tips

Een goede direct mailing campagne trekt nog steeds de aandacht en zorgt voor respons. Wij geven je enkele tips om van jouw papieren mailingcampagne een succes te maken.
Lees meer

Drukwerk in het digitale tijdperk? Natuurlijk!

In het licht van een steeds groter wordende digitale wereld (zeker met het groeiende besef van de digitale nood in en na COVID-19 tijd) kan printmarketing een andere plaats hebben, maar “dood” van print is sterk overdreven. Marketing draait niet enkel om online aanwezigheid.
Lees meer

Duplicate content: wat is het en hoe ga je ermee om?

Het is een veelvoorkomend SEO-probleem. Kort gezegd: duplicate content ontstaat wanneer twee of meerdere pagina’s dezelfde inhoud (of bijna dezelfde inhoud) bevatten en beide een andere URL hebben.
Lees meer

Een beetje aan marketing doen

Ja, we horen het weleens aan de andere kant van de lijn. Altijd een kleine cardiotraining trouwens, die woorden - de schrik slaat ons meteen om het hart. ‘Een beetje aan marketing doen’, dat loopt niet goed af. Als je wilt dat het wél goed afloopt, houd je dan aan onze tips:
Lees meer

Een nieuwe stagiaire is geboren!

Onze nieuwe stagiare Ilse gaat aan de slag in ons marketingteam. Benieuwd naar haar ervaring? Lees dan snel verder!
Lees meer

GDPR: enkele praktische tips

Als je persoonsgegevens verwerkt, dan moet je je houden aan de GDPR. In deze blog lees je enkele praktische tips hoe je hieraan voldoet.
Lees meer

Gaat ChatGPT marketing en SEO veranderen?

Met ChatGPT genereer je in een handomdraai content. Maar is het ook geschikt voor je marketingteksten? In deze blog gaan we in op de praktische toepassingen en kijken we of ChatGPT de marketing echt kan veranderen.
Lees meer

Google Ads zoektypen: wanneer en waarom gebruik je ze?

Bij Google Ads voeg je keywords toe waarop je gevonden wilt worden. Maar wat zijn precies die zoektypen en wanneer zet je welke in?
Lees meer

Het belang van het comprimeren van afbeeldingen

Tegenwoordig moet alles razendsnel zijn. Het aantal afbeeldingen op je website heeft een directe impact op de snelheid van je website. In deze blog leggen we uit hoe je ervoor kunt zorgen dat je afbeeldingen sneller laden en waarom dit zo belangrijk is.
Lees meer

De impact van ITP op je marketing

De nieuwste tracking prevention updates zijn de grootste nachtmerrie van menig marketeer. In deze blog vertellen we alles over de laatste updates en welke invloed dit heeft op jouw data.
Lees meer

Contentmarketing trends voor 2020

Contentmarketing is een krachtig wapen om awareness, engagement en traffic te creëren op jouw kanalen. Alles wat je voor de communicatie van je bedrijf doet, is contentmarketing. In dit artikel leggen we uit hoe je hiermee aan de slag gaat en geven we een overzicht van de contentmarketing trends van dit moment.
Lees meer

Hoe maak je een Facebook bedrijfspagina aan?

Lees hier stap voor stap hoe je een Facebook bedrijfspagina aanmaakt en wat de voordelen zijn van het hebben van een bedrijfspagina.
Lees meer

Hoe voldoe je aan de Google Ads EU user consent policy?

Heb je een mail ontvangen om te voldoen aan de Google EU user consent policy? In dit artikel leggen we uit waarom je deze mail krijgt en hoe je dit kan oplossen.
Lees meer

Hoe voorkom je dat advertentiebudget wordt verspild?

De juiste doelgroep bereiken kan een behoorlijke uitdaging zijn. Er zijn diverse valkuilen waardoor je advertentiebudget mogelijk naar de verkeerde doelgroep gaat. In dit artikel vertellen we welke valkuilen er zijn en hoe je hier zelf niet intrapt.
Lees meer

De impact van privacy op je digitale marketing in 2022

Sinds de invoering van de GDPR wetgeving in mei 2018 is privacy een hot topic. Vooral in Europa. Veel bedrijven hielden hun hart vast bij de invoering van deze wetgeving, maar de gevolgen leken beperkt voor digitale marketing. Dat verandert nu. Voor het eerst beginnen bedrijven de gevolgen van deze verhoogde druk op privacy te voelen. De afgelopen maanden lijkt alles in een serieuze stroomversnelling te zijn gekomen. Wij zetten alles voor jou op een rijtje. Ben je ook benieuwd wat 2022 op het gebied van privacy voor jou in petto heeft? Lees dan snel verder!
Lees meer

Influencer marketing

Influencer marketing is meer dan een hype. Het kan een sterk instrument zijn om je merk een boost te geven. 
Lees meer

Instagram Guides: hoe ga je ermee aan de slag?

Heb je het al gemerkt? Instagram heeft een nieuwe functie genaamd Instagram Guides. De perfecte manier om jouw account, product, bedrijf of plaats een boost te geven.
Lees meer

Hoe een interactief dashboard jouw bedrijf kan helpen

Met een marketingdashboard zie je de belangrijkste cijfers in één oogopslag. In deze blog lees je alles over de voordelen van een dashboard. Ook geven we een voorbeeld van een marketingdashboard mee.
Lees meer

Is de privacy van jouw website up-to-date?

"Privacy" is niet iets dat je eenmalig instelt en dat je dan klaar bent. Niet alleen je website verandert, maar ook het juridische speelveld met vereisten waaraan je moet voldoen. In deze blog gaan we in op deze veranderingen en lees je hoe jij up-to-date wordt.
Lees meer

Kan mijn bedrijf baat hebben bij een PIM-systeem?

Als je je deze vraag stelt, weet je wellicht al in grote lijnen wat een PIM-systeem is. Product Information Management, zo luidt de afkorting. Een systeem waarmee je allerlei productinformatie kunt centraliseren en gebruiken voor tal van doeleinden. De kans is groot dat je ook al een ERP-systeem hebt. Kort door de bocht gezegd, kun je daar ook heel wat productinformatie in bijhouden. Moet je naast een ERP-systeem dan ook nog een PIM-systeem hebben?
Lees meer

Kmo's en digitale marketing

Digitale marketing is meetbaar en stuurbaar. Het versterkt bovendien de andere marketingkanalen. Je leest er alles over in deze blog.
Lees meer

Laat je merk leven door je brand identity

Brand identity en marketing lijken soms verwarrend veel op elkaar. Ze worden vaak door elkaar gehaald, maar hebben toch elk hun specifieke eigenschappen en doelstellingen.
Lees meer

Local digital marketing, nu of nooit!

Digital marketing, online marketing, local marketing,... allemaal termen die in 2000 nog relatief nieuw waren. Ondertussen zijn ze een dagelijks begrip geworden in ons leven en worden smartphones als ‘normaal’ gezien, terwijl het in feite wel vernuftige apparaten zijn. Digitale marketing is doorheen de jaren geëvolueerd, en dat zal het ook altijd blijven doen. Maar wat met lokale online marketing?
Lees meer

Maximale lengte instellen voor search snippets

Met de nieuwe meta tags kan je de maximale lengte en formaat voor jouw snippets, video's en afbeeldingen opgeven die worden weergeven in Google.
Lees meer

We hebben een nieuwe stagiair, maak kennis met Emma

Tijdens een marketingstage leren onze stagiairs de kneepjes van het vak. In deze blog vertelt Emma over haar ervaring als stagiaire bij Ntriga.
Lees meer

Hoe verliepen de eerste weken van Alexander en Joey bij Ntriga?

Wie onze sociale mediakanalen in de gaten heeft, viel het al op: sinds enkele maanden schoven twee nieuwe gezichten aan bij ons development eiland. Joey en Alexander startten zowat gelijktijdig afgelopen lente. Tijd dus om eens te horen hoe hun start verlopen is.
Lees meer

Mobile gebruik overstijgt desktop

Mensen gebruiken steeds meer hun gsm om websites te bezoeken. Jouw mobile website moet dan ook zeker helemaal op punt staan.
Lees meer

Nieuwe manieren om data te blenden in Data Studio (Looker Studio)

Google Data Studio (tegenwoordig Looker Studio) heeft een grote update gekregen. In deze gratis dashboardtool van Google kan je data uit verschillende bronnen (Google Analytics, Google Ads etc.) mengen. Vanaf nu is het mogelijk om data op meerdere manieren te blenden.  Dit opent veel nieuwe mogelijkheden en daarmee is deze update een langverwachte feature die voor velen eindelijk in vervulling raakt.
Lees meer

Ntriga en Maquina fusioneren

Soms behoeft een nieuwtje niet veel introductie en "bla bla“. We houden het deze keer dan ook lekker kort en to-the-point: Ntriga en Maquina bundelen hun krachten en gaan samen verder onder de naam Ntriga! Zo kunnen wij onze klanten vanaf vandaag een échte totaaloplossing aanbieden wat betreft marketing: van ontwerp, tot ontwikkeling en marketingacties. 
Lees meer

Online gedrag, man versus vrouw

Wat is het verschil tussen het online gedrag van een man en een vrouw? Is het iets om rekening mee te houden? In deze blog leggen we het online gedrag uit tussen beide en op welke aspecten je dus kan inspelen bij een man en vrouw.
Lees meer

Online marketing in tijden van crisis

Hoe communiceer je in tijden van crisis? Pas je je marketingcampagnes aan en zo ja, hoe pak je dat het best aan? Lees het op onze blog.
Lees meer

Ontdek hoe bezoekers jouw website gebruiken met Clarity

De wereld van mousetrackingsoftware is een concurrent rijker: Microsoft Clarity. In dit artikel nemen we deze tool onder de loep en leggen we uit hoe jij deze tool kunt inzetten voor jouw bedrijf.
Lees meer

Ontwerpers en mobiele media

Designers passen zich aan aan het medium waarvoor ze ontwerpen. Maar de laatste jaren veranderden de media heel snel. Als designer kreeg je een tiental jaar terug - met de komst van breedband internet - de kans om je volledig uit te leven online. Nu moeten we dringend opnieuw rekening houden met de laadsnelheid van de websites die we bouwen. 
Lees meer

Papier: de verdoken kracht in design

Papier is het tactiele element van vormgeving. Lees meer over hoe papier je grafisch design omhoog kan tillen.
Lees meer

Redesign of een nieuwe website?

Wanneer kies je voor een redesign en wanneer voor een nieuwe website? In deze blog leggen we deze mogelijkheden naast elkaar.
Lees meer

Remarketing en retargeting

Remarkerting en retargeting worden vaak door elkaar gebruikt, maar eigenlijk zijn het twee verschillende werkwijzen. In deze blog lees je er alles over en hoe je hiermee aan de slag gaat.
Lees meer

Rich snippets?

Wist je dat je met extra code bijvoorbeeld reviews of een stappenplan bij je zoekresultaten kunt tonen? Lees hier alles over rich snippets.
Lees meer

Sociale media in crisistijden

Actief blijven op sociale media tijdens corona: go or no go? Lees in onze nieuwste blog wat je het best kunt doen.
Lees meer

Stappenplan voor nieuwe sitemap

Welke content heeft mijn website nodig? Met deze vraag begint het opzetten van een nieuwe websitestructuur. In dit artikel leggen we uit waarom het belangrijk is om je sitemap onder de loep te nemen en hoe je dit aanpakt.
Lees meer

TikTok: dé trend van 2020

TikTok, dé trend van 2020. Maar wat weet jij erover? Lees hier alles wat je moet weten over TikTok, zowel voor je vrije tijd als voor je bedrijf.
Lees meer

Tips hoe je de nieuwe Google Tag Manager gebruikt

Niet alleen Google Analytics heeft recent een update gekregen. Ook Google Tag Manager is in een nieuw jasje gestoken. In dit artikel geven we een overzicht van wat er is veranderd en tips hoe je hiermee aan de slag kunt gaan.
Lees meer

Ontdek onze tips voor het bepalen van de juiste server resources

Is jouw servercapaciteit berekend op de toenemende vraag? In dit artikel lees je hoe je het best verwachte en onverwachte pieken kunt opvangen.
Lees meer

Tools om je lokale SEO rankings mee bij te houden

Met deze gratis tools meet je jouw lokale SEO rankings. Vergelijk zoekposities, ontdek culturele (taal)verschillen en verbeter jouw lokale zichtbaarheid.
Lees meer

Waarom onze schermtijd enorm is gestegen in 2020

De Imec Digimeter brengt jaarlijks in kaart hoe we omgaan met digitale media in Vlaanderen. Hier vind je de belangrijkste take-aways van de Digimeter 2020.
Lees meer