Offline marketing

wat zijn traditionele marketingkanalen?

offline in een digitale wereld

Ons hele leven wordt gedomineerd door het digitale en toch hechten we steeds meer waarde aan het offline gebeuren. Offline marketing is dan ook helemaal niet dood. Sterker nog: het biedt velen een toegevoegde waarde die niet te onderschatten is in het opbouwen van een klantrelatie.

wij helpen je op weg

Print en advertising

Printmedia - zoals tijdschriften en kranten - zijn vaak gericht naar een specifieke doelgroep. Gebruik deze media dan ook om je te richten tot welomschreven leeftijdsgroepen, mensen met een bepaalde sociaaleconomische status of met specifieke interesses.

Een gedrukt tijdschrift of krant kan dagen, weken of zelfs maanden in een huis of kantoor blijven liggen, waardoor het aantal contactmomenten verhoogd wordt. Je ads krijgen zo veel meer bekijks dan wanneer ze online in een fractie van een seconde passeren op de tijdslijn van gebruikers.

Lezers zijn bovendien vaak meer betrokken bij gedrukte media en kiezen bewust voor de tastbaarheid van het papier. Ze nemen hun tijd om hun krant of magazine te lezen. Veel consumenten vertrouwen meer op gedrukte advertenties dan op online advertenties. Dat komt deels omdat gedrukte media minder vatbaar zijn voor zaken als nepnieuws en clickbait, waardoor ze als betrouwbaarder beschouwd worden.

Outdoor advertising

Outdoor advertising omvat alle reclame- en promotieactiviteiten in openbare ruimtes, zoals billboards, reclameborden, posters, digitale displays en andere vormen van reclame op straat, in stadions, op openbaar vervoer en op andere buitenlocaties. Het doel van outdoor advertising is om de aandacht van voorbijgangers te trekken en de merkbekendheid te vergroten door gerichte boodschappen over te brengen.

Outdoor advertising vraagt een sterke merkvisualisatie of visuele branding. Zorg ervoor dat je logo, kleuren, typografie en de andere grafische elementen en visuele aspecten die uniek zijn voor je merk duidelijk te zien zijn in je outdoor aanwezigheid.

Audiovisueel (radio, tv, cinema)

Tv en radio zijn in vrijwel alle huishoudens aanwezig en bioscopen trekken wekelijks vele bezoekers. Bij audiovisuele reclame kun je geluid, beeld en beweging combineren om je boodschap aantrekkelijker en overtuigender te maken. Door in te spelen op de zintuigen, wat hier maximaal kan, roep je emoties op bij de kijker of luisteraar. Zo wordt je boodschap finaal beter herinnerd. Tv-, radio- en bioscoopkanalen bieden vaak specifieke content gericht op bepaalde demografische groepen. Je hebt alle ruimte voor creativiteit in audiovisuele reclame om je producten en diensten op een aantrekkelijke manier voor te stellen aan die respectieve doelgroepen.

cross-channel je merk communiceren?