Conversieoptimalisatie | Ntriga - Digital solutions partner

Conversieoptimalisatie

Een website is niet alleen een visitekaartje, het is ook manier om conversies te genereren. De inhoud van je site heeft een grote impact op de resultaten. Daarom is het van essentieel belang om een goed webdesign en een goede strategie te integreren en om die nadien steeds actief bij te sturen.

Customer journey

Conversieoptimalisatie is een samenspel van verschillende disciplines. Het draait om het optimaliseren van de customer journey van a tot z. Dat begint al voordat bezoekers op je website zijn beland. Waar zijn ze naar op zoek, wat is hun zoekintentie en sluit je website daarop aan? Bezoekers willen zo vlug mogelijk het doel voltooien waarvoor ze naar je website zijn gekomen. Het is dus jouw taak om ervoor te zorgen dat de bezoekers dat zo efficiënt mogelijk kunnen doen.

Van meten naar optimalisatie

De eerste stap in de conversieoptimalisatie is inzichtelijk maken wat bezoekers op je website doen. Daarvoor maken we gebruik van web analytics en mousetrackingsoftware. De mousetrackingsoftware maakt een video-opname van bezoeken aan de website waarin we alle interacties van de bezoeker kunnen volgen. Zo kunnen we exact zien hoe bezoekers de website gebruiken.

Op de heatmaps kunnen we bovendien zien hoe ver ze scrollen op een pagina, zodat we kunnen achterhalen of ze alle content lezen. Ook kunnen we zien hoeveel procent van de bezoekers klikken op bepaalde knoppen of andere gedeeltes van de pagina.

 

Web analytics

Daarnaast stellen we zelf geavanceerde web analytics in om te kunnen meten hoe vaak bezoekers bijvoorbeeld bepaalde filters gebruiken en of zoekopdrachten op de website wel of geen zoekresultaten retourneren. Dat verschaft ons diepgaand inzicht in de route die bezoekers afleggen op de website, welke acties ze daarbij ondernemen en of ze uiteindelijk converteren. Ook kunnen we A/B-testen opzetten waarbij we aan de helft van de bezoekers een aangepaste versie van de website tonen, waardoor we kunnen zien welke versie beter presteert. Uit die analyses en experimenten kunnen we verbeterpunten in de customer journey afleiden. Op die manier blijven we je website verbeteren om een optimale gebruikerservaring te creëren met een zo hoog mogelijke conversie.