










Samen met Jonckheere IR-Architecten terug naar de tekentafel
We renoveerden de identiteit van een gevestigde waarde in de architectenwereld.
Jonckheere Ingenieur-Architecten (JIA) is een multidisciplinair bureau dat al decennialang gevestigd is in Brugge. Als derde generatie architectenbureau kennen ze het klappen van de zweep, zeker binnen de specifieke context van bouwen en verbouwen in een historische binnenstad.
Na jaren van bouwen aan straffe projecten, voelde het team van JIA dat hun eigen fundamenten niet meer up-to-date waren. Hun verhaal, hun branding was toe aan een grondige renovatie. Daar moest en zou verandering in komen. Net daarom klopten ze bij ons aan.
Er werd ons verteld dat de branding verouderd was en niet verder in lijn lag met de huidige waarden, visie en hun story. Tijd dus voor een rebranding. Tijd voor een nieuwe stijl die architecturale klasse en technische knowhow uitstraalt. Dit moesten we vertalen naar een krachtig merkverhaal.
We creëerden een nieuw logo en embleem dat slim de initialen J, I en A combineert. Dit klinkt als de volmondige “JA” die hun cliënten uitspreken voor een samenwerking met Jonckheere, Ingenieurs en architecten. Dit ondersteunden we met:
Met een frisse look en een stijlvolle rebranding, die weer aansluit bij de visie, is JIA herkenbaar en klaar om verder te groeien. Hun communicatie straalt vertrouwen uit, terwijl de identiteit tot in de kleinste details aansluit bij hun doelgroep. De website is het orgelpunt en inspireert, met verhalen, realisaties en duidelijke services.
Psst … Ook het kantoor kreeg een complete make-over - uiteraard door JIA zelf.
Met deze solide basis kan JIA vol vertrouwen verder bouwen aan de weg die voor hen ligt. De vernieuwde branding vormt het startpunt voor ambitieuze projecten, innovatieve ontwerpen en een nog sterkere connectie met hun klanten.