
Je bedrijf, product of dienst onder de loep
Wanneer we een merkstrategie uitwerken voor een bedrijf, dan begint alles met het analyseren van de huidige situatie in al haar facetten. We gaan na in hoeverre je merk zich onderscheidt van de concurrentie door middel van unieke kenmerken, voordelen en waarden. Is dat door een hogere kwaliteit, betere service of innovatieve producten? En ervaart de doelgroep dat ook zo?
Daar zijn we: de doelgroep. Het is belangrijk te weten wie ze zijn en wat hun behoeften zijn. Op basis van deze info stellen we een effectieve positioneringsverklaring op: een overtuigende beschrijving van het unieke voordeel van jouw merk. Van daaruit bouwen we de merkpersoonlijkheid uit. Die trekken we vervolgens door naar alle geledingen van advertising, sociale media, evenementen, sponsoring en andere marketingactiviteiten.
Een vloeiende klantenervaring.
Elke klant een goede ervaring bieden met jouw merk, op elk moment. Vanaf de eerste kennismaking, tot lang na de aankoop of samenwerking. Een goede customer journey biedt een naadloos vloeiende ervaring aan elke klant. Door klantgericht na te denken over al je communicatie, door alle interacties met je bedrijf zo soepel mogelijk te laten verlopen en zo een positief gevoel bij de klant te genereren. Ben je goed bezig op dat vlak? Dat moet je blijven inspireren. En vooral ook feedback verzamelen a.h.v. enquêtes, polls, reviews ... Enkel zo kan je nagaan of jouw klanten nog steeds tevreden zijn en waar je de ervaring eventueel nog kan verbeteren.