Conversie-analyse | Ntriga - Digital solutions partner

Conversie-analyse

Het is niet alleen belangrijk om verkeer op je website te krijgen, het is nog belangrijker dat dat verkeer uiteindelijk klant wordt. Dat is tegenwoordig met alle concurrentie op de markt niet altijd even gemakkelijk. In de conversie-analyse leggen we je website onder een vergrootglas en onderzoeken we hoe we van je bezoekers klanten kunnen maken.

Gebruiksvriendelijkheid

De basis van een succesvolle website ligt in een goede gebruikerservaring. Hoe gebruiksvriendelijker de website is, des te hoger de conversie is. We analyseren elke stap in de bezoekersfunnel om te zien waar we dat kunnen optimaliseren. Dat begint al voor de bezoekers op je website beland zijn. Waar zijn ze naar op zoek, wat is hun zoekintentie en sluit de website daarop aan? Daaruit kan bijvoorbeeld volgen dat er nieuwe content op de website moet komen, omdat die informatie essentieel is voor bezoekers om over te gaan tot een aankoop of om te besluiten om contact op te nemen.

Gebruiksgemak

Verder kijken we of bezoekers gemakkelijk hun doelen kunnen behalen op de website. Is alle informatie duidelijk en biedt elke pagina een duidelijke vervolgstap? Kunnen ze gemakkelijk vinden waar ze naar op zoek zijn? Is de website gemakkelijk te gebruiken op alle apparaten, waaronder ook gsm’s? Tot slot kijken we naar aspecten zoals ‘straalt de website voldoende vertrouwen uit?’ en ‘is de website onderscheidend genoeg ten opzichte van concurrenten?’.