Onze mijlpalen en geschiedenis

De geschiedenis van Ntriga gaat terug tot 1998. Het is allemaal begonnen met een samenwerking van drie zelfstandigen. Die groeide uit tot het webdevelopmentbureau Trinch. In 2012 start de samenwerking tussen Trinch en MarCom-Supplies, wat het begin is van wat later Ntriga zou gaan worden. 

 

Benieuwd waar de naam Ntriga vandaan komt?

We zochten een naam die wat zegt over het bedrijf én past bij wie wij zijn en wat wij willen uitstralen. Na een lange brainstormsessie kwamen we op de naam “Ntriga”.

1. Storytelling

"Ntriga" is Portugees voor storytelling. Bij elke vraag van iedere klant doen wij onze uiterste best om een volledig verhaal te brengen. Webdevelopment of online marketing, iedereen wil namelijk dat zijn verhaal goed gebracht wordt.

2. Trigger

In Ntriga kun je ‘Trig’ terugvinden. Dit staat voor ‘Trigger’. Wij zorgen er steeds voor dat de juiste triggers leiden tot de gewenste resultaten.

3. Rating

Met de letters van Ntriga kan je ook het woord ‘Rating’ vormen. Dat linkt staalhard naar onze baseline: ‘Results. Nothing less.

Do we need to say anything more?


 

Onze mijlpalen

  • 2020: Ntriga.agency wordt Ntriga.be en lanceert zijn nieuwe website. Deze website, je hebt ons dus al gevonden en je leert hier meer over ons digitale abc!
  • 2019. Ntriga investeert in startup Prixo. Prixo is een digitale planningstool die inzet op eenvoud in gebruik en connectiviteit met andere ERP, Track & Trace, … en andere software.
  • 2015. Zusterbedrijf Maquina wordt geboren en is een crossmediaal marketingbureau. Maquina combineert sleutelelementen en gaat samen met merken op zoek naar betekenisvolle communicatie-acties met return.

Stephan Demeulenaere & Trinch:

  • 1998. Hier ligt de kiem van wat later Trinch zou worden. Drie zelfstandigen in bijberoep, waaronder Stephan Demeulenaere, beginnen een nauwe samenwerking om de eerste vragen naar websites af te handelen.
  • 2003. Trinch ziet het levenslicht als volwaardige vennootschap, met dezelfde drie namen die al sinds 1998 samenwerkten.
  • 2006. De eerste fulltime kracht in development versterkt het team. Het startschot voor een gestage groei van het personeelsbestand.

 

Pieter Supply & MarCom-Supplies:

  • 2005 - 2011. Pieter Supply verdient zijn sporen in de digitale marketing bij 2 gerenommeerde bureaus in de wereld van de marketing & communicatie.
  • 2011. Pieter gaat op eigen benen staan en richt MarCom-Supplies op.
  • 2013. MarCom-Supplies neemt een voltijdse kracht aan voor digitale marketing.

 

Het ontstaan van Ntriga:

  • 2012. De eerste samenwerkingen tussen Trinch en MarCom-Supplies komen tot stand voor gezamenlijke projecten. Dit partnership wordt steeds hechter en leidt tot steeds grotere opdrachten.
  • 2014. De nauwe samenwerking tussen beiden vennootschappen wordt officieel en juridisch bezegeld in een nieuwe entiteit: DSP Ventures cvba. Meteen worden ook een commerciële kracht en een extra front-end developer aangeworven.
  • 2015. Alle medewerkers die op dat moment voor Trinch en MarCom-Supplies werken, ressorteren voortaan onder de nieuwe vennootschap. Dat team wordt vervolgens nog eens versterkt door een extra commerciële kracht, een app developer en een digitale marketeer.
  • 2016. De merknamen Trinch en MarCom-Supplies verdwijnen en er wordt een nieuwe naam gelanceerd: Ntriga.Agency.