Case Study Mobietec | Ntriga Digital solutions partner

Mobietec

Bestelproces
in goede banen geleid
voor Mobietec

Effici├źnte communicatie met een klantenportaal

Mobietec kwam bij ons met de wens om hun bestelproces te vereenvoudigen. Ze werken als leverancier momenteel samen met verschillende dealers die elk hun eigen verkooppunten hebben waarvan enkele op hun beurt ook weer hun eigen verkooppunten hebben. Aangezien in deze sector vrijwel alles op aanvraag geproduceerd wordt, zijn er bij elke bestelling veel partijen betrokken. Onze opdracht was daarom om het bestelproces te automatiseren en gebruiksvriendelijker te maken. Het moest niet alleen gebruiksvriendelijker worden voor de betrokken verdelers en onderverdelers, maar ook voor de eindklant. Een pittige uitdaging dus, die wij met beide handen hebben aangepakt.

Database voor alle producten

We begonnen met het aanleggen van een database voor alle producten en accessoires. Deze toevoeging maakt het bezoekers makkelijker om het aanbod te doorzoeken. Ze kunnen nu op de website het aanbod filteren op diverse productkenmerken of zelfs zoeken op het productnummer. Bovendien worden er automatisch accessoires en andere gerelateerde producten getoond op basis van de selectie van de klant.

De database is gemakkelijk te beheren voor Mobietec via ons intuïtieve CMS. Hier kunnen ze overzichtelijk nieuwe producten en accessoires toevoegen, productinformatie bewerken en productafbeeldingen toevoegen.

Bestellen was nog nooit zo makkelijk

Nadat bezoekers de producten hebben gevonden die ze willen bestellen, kunnen ze direct een offerte aanvragen voor deze producten. Dankzij de filters worden ook direct gerelateerde producten getoond, zodat ze met een druk op de knop hun bestelling kunnen uitbreiden. De aanvraag komt vervolgens automatisch bij iedere schakel in het proces terecht.

Dit scheelt veel werk en tijd ten opzichte van de oude methode van het inscannen of noteren van een offerteaanvraag om deze vervolgens te gaan bestellen. Bovendien ben je niet meer afhankelijk van verschillende systemen. De procedure ligt vast, wat het duidelijker en transparanter maakt voor iedereen. Alle informatie over een bestelling is inzichtelijk in het klantenportaal. Bovendien wordt de eindklant automatisch van de leverdatum op de hoogte gehouden, zodat de klant direct op de hoogte is en dealers en verkooppunten dit niet onderling hoeven te communiceren.

Geavanceerd klantenportaal

Dealers en verkooppunten kunnen inloggen in het klantenportaal. Hier kunnen ze offertes opmaken voor hun klanten. Dealers kunnen producten selecteren door gebruik te maken van de filters of te zoeken op productnummer. Vervolgens kunnen ze hier de kosten voor levering toevoegen. Nadat de klant de offerte heeft goedgekeurd, wordt de bestelling automatisch doorgezet voor een vlotte doorlooptijd.

In het klantenportaal kunnen tevens makkelijk de montageinstructies per product opgezocht worden. Daarnaast kunnen zowel dealers als gebruikers hun producten registreren bij de productregistraties voor het makkelijk bijhouden van de garantie. Zo heb je alles te allen tijde overzichtelijk in 1 systeem.

Voor de dealers en verkooppunten was het in eerste instantie een hele omslag om te gaan werken in het klantenportaal van Mobietec. Maar sinds ze het enkele maanden gebruiken, zijn ze overtuigd van de voordelen voor zichzelf en hun klanten. Het hele proces verloopt vrijwel geautomatiseerd en de status van de bestelling is altijd inzichtelijk. Dealers zijn niet langer meer veel tijd kwijt aan het regelen van alles rondom de offertes en bestellingen en het bewaren van het overzicht. Daardoor kunnen ze klanten veel sneller bedienen en wordt de doorlooptijd aanzienlijk verkort. Het klantenportaal zorgt door deze voordelen voor tevreden dealers en klanten, wat natuurlijk ook weer gunstig is voor Mobietec als leverancier.

Is jouw bedrijf ook op zoek naar een specifieke technische oplossing?

Neem contact op met Ntriga.