Case Study Key-Tec | Ntriga Digital solutions partner

Key-Tec

Een groeiend bedrijf
online 'future proof'
maken

SEO-strategie met oog voor conversie

Key-Tec’s doelgroep bestaat uit no-nonsense mensen. Die willen in één oogopslag zien wat het Moerbeekse bedrijf hen te bieden heeft en wat de machines kunnen. Voor een bedrijf dat honderden toestellen aanbiedt, is dat niet zo evident. Daarom kozen we voor een glasheldere website - op basis van ons eigen CMS - die bezoekers via een makkelijke navigatie recht naar de juiste machines leidt.

Het aanbod staat steeds centraal en is duidelijk weergegeven door middel van productfoto’s, video en duidelijke tabellen. Op de productpagina’s nodigen we de bezoeker uit om een productfiche te downloaden of direct contact op te nemen. Deze duidelijke aanpak heeft geleid tot beduidend meer contact- en offerteaanvragen en kwalitatievere leads.

Duidelijk en toegankelijk aanbod

Key-Tec’s doelgroep bestaat uit no-nonsense mensen. Die willen in één oogopslag zien wat het Moerbeekse bedrijf hen te bieden heeft en wat de machines kunnen. Voor een bedrijf dat honderden toestellen aanbiedt, is dat niet zo evident. Daarom kozen we voor een glasheldere website - op basis van ons eigen CMS - die bezoekers via een makkelijke navigatie recht naar de juiste machines leidt.

Het aanbod staat steeds centraal en is duidelijk weergegeven door middel van productfoto’s, video en duidelijke tabellen. Op de productpagina’s nodigen we de bezoeker uit om een productfiche te downloaden of direct contact op te nemen. Deze duidelijke aanpak heeft geleid tot beduidend meer contact- en offerteaanvragen en kwalitatievere leads.

Internationale blik

We spraken eerder over de groei die Key-Tec doormaakt. Een belangrijk aspect hiervan is de focus op het buitenland. Het eens lokale familiebedrijf richt zich nu op de hele wereld en dus is de website beschikbaar in vijf verschillende talen. Bovendien kreeg de Nederlandse markt een eigen webstek, aangepast aan het specifieke aanbod, de culturele- en linguïstische verschillen van onze Noorderburen. Het spreekt voor zich dat elke taalversie haar eigen contactgegevens weergeeft en dat wisselen tussen de verschillende talen de bezoeker op de juiste pagina houdt.

Een stevige SEO strategie met oog voor conversie

Een mooie website is nutteloos wanneer niemand ze bezoekt. Daarom bestond ons tweede doel eruit om Key-Tec’s SEO-kracht net zo sterk te maken als hun machines. De basis hiervoor legden we bij de toestellen zelf. Via een ingebouwde importfunctie laadt het bedrijf de producteigenschappen van meerdere machines met één druk op de knop in. Op deze manier houden ze hun gamma makkelijk up-to-date én sparen ze de nodige tijd uit.

Daarnaast reserveerden we bij elk product de nodige ruimte voor variabele informatieblokken. Zo kunnen we voor elk toestel geoptimaliseerde teksten, foto’s en video’s toevoegen. Onze online gingen hiermee aan de slag en vertellen nu voor elk product een eigen verhaal. Daarbovenop kregen diverse machines uitgebreide reviews. Dit bleek een bijzonder sterk SEO-middel en zorgt voor een sterk verbeterde vindbaarheid bij potentiële klanten. De duidelijke link naar contactformulieren of gedetailleerde productinformatie deed de rest. Het spreekt voor zich dat deze strategie op lange termijn werkt en met de nodige regelmaat bijgestuurd wordt in overleg met de klant.

De cijfers

De nieuwe website en bijhorende SEO strategie zorgde al binnen de eerste zes maand na lancering voor duidelijke resultaten. Zo vonden ruim 15% meer bezoekers de website via zoekmachines. Bovendien steeg het aandeel nieuwe bezoekers (die nooit eerder op de site waren) met bijna 12%. Daarbovenop daalde het bounceratio (bezoekers die je website meteen weer verlaten) met ruim 14% en stegen alle vormen van contactopnames. Zo registreerde de nieuwe website net geen 54% meer clicks op het telefoonnummer.

15,74%
meer organisch verkeer
in de eerste zes maand na lancering
11,65%
meer nieuwe bezoekers
in de eerste zes maand na lancering
-14,20%
bouncerate op belangrijke verkooppagina's
in de eerste zes maand na lancering
53,78%
meer clicks op telefoonnummer
en ook andere contactopnames stegen flink.

Kan jouw website ook een sterke opfrisbeurt gebruiken?

Kom bij ons langs.