• data oplossingen

eenvoudiger, sneller en juister werken met de nieuwe abonnemententool 

voor het ultieme fietsmagazine GRINTA!

Grinta! Publicaties is onderdeel van Golazo Media en de uitgeverij achter de fietsmagazines en bijbehorende websites GRINTA! en Cycling.be. Ntriga bouwt een 100% op maat gemaakte tool waarmee wielermagazine GRINTA! zijn abonnementen volledig in de cloud kan beheren.

de uitdaging

De verouderde software maakte het beheer van magazine abonnementen heel tijdrovend en onoverzichtelijk. Onze missie was het administratieve werk tot een minimum te beperken.

onze oplossing

  • Op maat gemaakt CRM
  • Integratie van abonnementen in de platformen van Golaza Media
  • 100% zelfbeheer door de klant

het resultaat

Met het op maat gemaakte CRM heeft de administratieve dienst van Golaza Media niet alleen een volledig overzicht, maar ook een efficiënte grip op het abonnementsbeheer. Dit resulteert in aanzienlijke tijdwinst.

Administratieve vereenvoudiging

Alle administratie rond abonnees voor de magazines verliep tot voor kort met een wat verouderde administratieve software. Niet in de cloud, moeilijk uitbreidbaar, geen integratiemogelijkheden: zo werd veel dubbel werk verricht en ging veel tijd verloren. De manier waarop de abonnementen beheerd werden, was sowieso niet futureproof. Toen Grinta op 1 januari 2021 ook het magazine Cycling.be onder zijn vleugels nam, werd het probleem alleen maar groter: er kwamen ettelijke duizenden abonnees extra bij om te beheren.

In zulke situaties moet je ofwel het administratieve team uitbreiden, ofwel de tools verbeteren. Grinta koos voor het laatste en klopt daarvoor bij Ntriga aan.

het stuur terug strak in handen

Stap 1: tijdswinst voor het team

We stelden voor om komaf te maken met de lokaal geïnstalleerde tool en over te schakelen naar een geïntegreerde cloudoplossing. Uiteraard met als doelstelling om de tijd die besteed wordt aan abonnementenregistratie zo fel mogelijk terug te dringen.

In een eerste stap naar meer tijdswinst analyseerden we samen met het team van Grinta! hoe we de administratieve tool op zich efficiënter konden maken, ontbrekende functionaliteit integreren en de usability pakken verhogen. In deze tijden van covid en telewerken drong de nood aan een cloudoplossing zich overigens nog meer op dan ooit tevoren.

Stap 2: een geïntegreerde oplossing

In een tweede fase werkten we aan de totaalintegratie. Abonnementen worden aangevraagd via een van beide websites (GRINTA! of Cycling), maar lopen nu meteen in de door ons ontwikkelde tool. Van daaruit kunnen de gegevens verder verwerkt worden zonder dat er data opnieuw ingegeven moet worden. Belangrijke functionaliteiten: De tool verwerkt meteen de online betaling van het abonnement.

De tool ondersteunt de afhandeling en logistiek van de geschenken die je bij een nieuw abonnement krijgt. De tool is ook de basis om de adreslijsten aan te maken voor de drukker en verzendingsdienst. Omdat de hele tool custommade is, kunnen we in de toekomst gemakkelijk extra functionaliteiten uitbouwen. Deze tool is dus wel futureproof.

Wat een tijdswinst voor ons team. We kunnen de tijd nu veel efficiënter inzetten, bovendien op essentiële taken. We zijn helemaal in de wolken met onze nieuwe abonnemententool.
grinta! magazine
ook een klantenportaal nodig? wij helpen je!