Nieuwbouwcomplex met luxe appartementen in de kijker

Bel-Ford

Ntriga zette het nieuwe appartementencomplex Bel-Ford in de kijker. Het doel? Meer leads, meer bezoeken, meer aanvragen.Ntriga zette het nieuwe appartementencomplex Bel-Ford in de kijker. Het doel? Meer leads, meer bezoeken, meer aanvragen.

Wonen in hartje Roeselare

Het heeft een ideale ligging en kent vele troeven. Je woont en leeft middenin het centrum en hebt alle gemakken en de gezelligheid van de stad heerlijk dichtbij. Bovendien zorgt het ruime, groene binnenplein voor de nodige rust.

We hebben die luxeappartementen digitaal in de kijker gezet en zorgden zo voor extra bezoeken én verkopen.

De juiste doelgroep bereiken

    Alles begon met het in kaart brengen van de juiste doelgroepen. Bel-Ford heeft verschillende types appartementen (een-, twee- en drieslaapkamerappartementen) en een aantal bijzondere penthouses. Die penthouses werden al vlug aan de man gebracht, dus konden we ons vooral focussen op de andere appartementstypes. Elke doelgroep kreeg zijn eigen campagne, telkens met een aangepaste boodschap:

  • De kleinere eenslaapkamerappartementen werden vooral getoond aan typische gezinnen die daarnaar op zoek zijn (alleenstaanden, pas verloofden, jonge relaties, lat-relaties, oudere mensen van wie de kinderen al uit huis zijn ...)

  • De ruimere appartementen richtten we dan weer naar grotere gezinnen met kinderen (of met plannen om een gezin te stichten).
template_google-ads

De juiste doelgroep bereiken

    Alles begon met het in kaart brengen van de juiste doelgroepen. Bel-Ford heeft verschillende types appartementen (een-, twee- en drieslaapkamerappartementen) en een aantal bijzondere penthouses. Die penthouses werden al vlug aan de man gebracht, dus konden we ons vooral focussen op de andere appartementstypes. Elke doelgroep kreeg zijn eigen campagne, telkens met een aangepaste boodschap:

  • De kleinere eenslaapkamerappartementen werden vooral getoond aan typische gezinnen die daarnaar op zoek zijn (alleenstaanden, pas verloofden, jonge relaties, lat-relaties, oudere mensen van wie de kinderen al uit huis zijn ...)

  • De ruimere appartementen richtten we dan weer naar grotere gezinnen met kinderen (of met plannen om een gezin te stichten).

Betere prestaties door verschillende campagnes

De eerste aanvragen volgden al vlug na het lanceren van die campagnes, maar om het aantal leads nog een extra zetje te geven, besloten we om ook andere Facebookcampagnes uit te testen. Via onder meer specifieke leadscampagnes zorgden we zo voor flink wat extra aanvragen.

Met behulp van machine learning toonden we bovendien de advertenties aan de doelgroep waarbij de kans het grootst was dat geïnteresseerden het contactformulier zouden invullen.

Alles bekijken vanuit de ogen van de bezoeker

Op de campagnewebsite installeerden we mousetrackingsoftware om zo ook inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers van de website. Daaruit leerden we hoe de website gebruikt werd, welke informatie het belangrijkst was voor onze bezoekers en wat het meest de aandacht trok.

De websitebezoekers bleken vooral geïnteresseerd in de interactieve kaart en 3D-tour. Die toont de appartementen in detail en maakt alles veel concreter. Aan de hand van die data gaven we advies aan de websitebouwer om de kaart verder te optimaliseren en gebruiksvriendelijker te maken.

Resultaten:
veel bezoekers, concrete leads

Uiteindelijk ging het om een zeer korte campagne van amper drie maanden. Toch konden we een aantal prachtige resultaten voorleggen. Het is bij de start van een nieuw project altijd even afwachten alles vlot aanslaat, maar dat was bij Bel-Ford geen probleem.

Al van bij de start van de campagnes zagen we dat de naamsbekendheid van het project toenam. Steeds meer mensen zochten in Google naar Bel-Ford. De mensen die de website effectief bezochten, downloadden bovendien massaal het projectboek of namen contact op voor meer informatie of een plaatsbezoek.

1. We kregen meer dan 4.500 kwalitatieve websitebezoekers in amper 3 maanden tijd.

2. De helft van de bezoekers gebruikte de interactieve kaart of bekeek de 360° virtuele tour.

3. Het projectboek is meer dan 200 keer gedownload.

4. Uiteindelijk hadden we meer dan 20 directe waardevolle leads.